معرفی رضوانشهر اصفهان

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. معرفی رضوانشهر اصفهان

معرفی رضوانشهر اصفهان

رضوانشهر شهری ست در استان اصفهان از توابع بخش مرکزی شهرستان تیران و کرون. این شهر متشکل از سه محله بنام های (محل) اران، اسفیدواجان و محله پائین که در گذشته اران و اسفیدواجان هر کدام یک روستا بوده اند. در سال ۱۳۶۶ از ادغام این دو روستا با نظر شورای شهر و امام جمعه وقت نام این مناطق به رضوانشهر تغییر نام پیدا کرد. رضوانشهر مرکز دهستان رضوانیه است و در ابتدای جاده تیران – سامان قرار گرفته است. قدمت شهر بیشتر به قدمت اسفیدوجان برمیگردد که سابقه آن به قبل از اسلام و زمان ساسانیان برمیگردد. هم اکنون دو باب قلعه بنام های قلعه دشتی و قلعه خانی حاکی از همین قدمت می باشد. از طرف دیگر قناتی در شهر وجود داشته که به سبک دوران ساسانی بنا شده است. بقعه متبرکه امام زاده حسین بن عدنان نیز از نوادگان امام موسی بن جعفر نز گویای قدمت حدود ۲۰۰۰ ساله شهر می باشد.

راههای ارتباطی رضوانشهر

شبکه ارتباطی اصفهان به استانهای لرستان و خوزستان از رضوانشهر می گذرد. این شبکه به صورت اتوبان و در دو محور رفت و برگشت عمل می کند.

خصوصیات اقلیمی و جغرافیایی رضوانشهر 

این شهر دارای اقلیم نیمه صحرائی با تابستانهای خشک می باشد. متوسط درجه حرارت منطقه برابر با ۱۳/۹ درجه سانتیگراد و حداکثر آن در ماه مرداد برابر با ۳۵/۱۸ و حداقل مطلق آن برابر با ۴/۸- درجه سانتیگراد مربوط به ماه های دی و بهمن است. متوسط بارندگی سالیانه حدود ۲۰۸.۸ میلیمتر است.

ویژگی های اقتصادی

از جمله فعالیت های اقتصادی که در رضوانشهر انجام می گیرد می توان به فعالیت های کشاوزی در بخش زراعت، باغداری، فعالیت های دامداری در بخش پرورش بز و گوسفند و در بخش پرورش طیور، فعالیت های صنعتی در بخش صنایع کارگاهی و کارخانه ای، فعالیت های معدنی در بخش استخراج سنگ در شهرک صنعتی سنگ رضوانشهر و فعالیت های خدماتی در بخش ساختمانی، بهش عمده فروشی و خرده فروشی، در بخش حمل و نقل، در بخش امور عمومی و در بخش آموزش اشاره نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

شش + چهارده =

فهرست