اشتغال و اقتصاد

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. اشتغال و اقتصاد

اشتغال و اقتصاد

از جمله فعالیت های اقتصادی که در رضوانشهر انجام می گیرد می توان به فعالیت های کشاوزی در بخش طزاعت، باغداری، فعالیت های دامداری در بخش پرورش بز و گوسفند و در بخش پرورش طیور، فعالیت های صنعتی در بخش صنایع کارگاهی و کارخانه ای، فعالیت های معدنی در بخش استخراج سنگ و فعالیت های خدماتی در بخش ساختمانی، بهش عمده فروشی و خرده فروشی، در بخش حمل و نقل، در بخش امور عمومی و در بخش آموزش اشاره نمود.

فعالیت های کشاورزی

مهمترین تولیدات کشاورزی زراعت و کشت محصولات گندم، جو، برنج، حبوبات، سبزیجات، میوه، چغندرقند و دانه های روغنی است که از کل سطح زیر کشت محصولات دائمی و سالانه شهرستان ۵۰ درثد به کشت گندم، جو و برنج اختصاص دارد که از این مقدار ۳۲ درصد گندم کشت شده است. گندم کشت غالب بخش مرکزی محسوب می شود. علاوه بر این علوفه و سبزیجات نیز در این بخش کشت می شود و باغات بادام، گردو، سیب و انگور بیشترین محصول منطقه را تشکیل می دهد.

دامداری

در این منطقه بیشتر به پرورش دام هایی چون گوسفند، بره شیرده، بز و بزغاله گاو و گوساله سنتی، گاو و گوساله شیرده و طیوری چون مرغ و جوجه می پردازند و در کنار آن به پرورش زنبور عسل نیز می پردازند.

صنعت و معدن

بیشترین تعداد واحدهای تولیدی بخش در منطقه اسفیدواجان مستقر هستند که ۹۰ درصد این واحدهای تولیدی مبوز به فرآیند تولید صنعت سنگ می باشند. علاوه بر آن تعدادی واحدهای تولیدی همچون تولیدات ناسلون، صندوق میوه، تیرچه و بلوک و صنایع غذایی نیز در این منطقه قرار دارند.

صنعت سنگ در شهر رضوانشهر جایگاه ویژه‌ای دارد و بسیاری از ساکنان آن به حرفه تولید سنگ‌های تزئینی و ساختمانی اشتغال دارند و شهرک صنعتی تخصصی در این منطقه فعال است که در سال ۹۸ برترین شهرک صنعتی ایران شناخته شده است.

شهرک صنعتی رضوانشهر در  فاصله ۵۰ کیلومتری غرب استان اصفهان در شهرستان تیران و کرون در کنار شهر رضوانشهر واقع شده است.راههای دسترسی به آن از سمت جنوب به شهرکرد – از سمت غرب به داران و جاده خوزستان – از شرق از طریق اتوبان کاشان – اصفهان – نجف آباد  به تهران می‌باشد.با توجه به نزدیکی این شهر به معادن کشور از جمله لرستان و ویژگی‌های فردی ساکنان رضوانشهردر سال ۱۳۶۱ این شهرک صنعتی راه اندازی شده است و امروز به عنوان شهرک اختصاصی سنگ در کشور شناخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

هفده − دوازده =

فهرست